fredag 18. desember 2009

Fortryllende

En av mine desiderte favorittblogger tilhører Sheye Rosemeyer. Hun tar noen av de vakreste bildene jeg har sett, og skriver så sårt og fint om sine tre nydelige barn og om tapet av sin 3 år gamle datter; Super-prinsessen Ava. Jeg falt så veldig for et dikt av Francis Thompson som hun publiserte på siden sin at jeg har tillatt meg å oversette det til norsk.



Vet du hva det vil si å være et barn? ...
Det er å tro på kjærlighet, å tro på det vakre, å tro på selve troen;
det er å være så liten at alvene kan hviske deg inn i øret,
det er å forvandle gresskar til vogner,
og mus til hester,
svakhet til verdighet,
og ingenting til alt,
for hvert barn har en god fe i sjelen sin.

– Francis Thompson

Fint, ikke sant

Lille w har helt klart en liten god fe i seg. En liten fe som gir liv og lys til gråværsdager, og som tryller bort trøtte selvmedlidende tanker på grytidlige morgener når jeg hører "Een, ooo, ååååå, tjeee!" og får en knuseklem av en liten mann i pysj med føtter:) Deilig hverdagsmagi!

Ha en nydelig fredag!

2 kommentarer:

  1. Nydelig!

    Må inn å sjekke bloggen hennes. Takk for tipset :)

    Fredagsklem

    SvarSlett
  2. Så mye fint du har i bloggen din! Både bilder av barn og interiør. Kom gjerne innom bloggen min; Husfruas Memoarer.

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)