fredag 8. januar 2010

Kontraster

Jeg må si jeg beundrer alle de som innreder husene sine kun i hvitt; det er fantastisk rent og elegant og jeg skulle gitt mye for et lite sommerhus som er kledd i reneste hvitt både utendørs og innendørs. Jeg skulle sunket ned i min hvite sofa som stod på mitt hvite gulv, og sett på de vakre hvite skapene jeg var omgitt av mens jeg koste meg med en god bok, noen sunne knekkebrød og noen ikke fullt så sunne Bamsemums....og der møter vi altså mitt lille dilemma. For selv om jeg virkelig elsker lyst interiør, så er jeg altså heller ikke villig til å gi opp Bamsemumsen min eller knekkebrødene eller et deilig glass rødvin i sofakroken. Dilemma nummer to er at jeg i følge min kjære er en ordentlig liten smulekopp (han kan ha rett, men det ville jeg selvfølgelig aldri innrømme!:)

Min løsning på denne litt kinkige situasjonen har vært å overbevise meg selv om at hvitt interiør først blir ordentlig fint i kontrast med en annen farge, ..og jammen tror jeg ikke at jeg nå kan begynne å høste godene fra mitt nitide arbeid! Jeg blir iallefall stadig mer forelsket i leiligheter som fortsatt er lyse, men som har mange innslag av brune møbler eller detaljer i mørke farger som tåler noe mer nærkontakt med både små og litt større fingre. Her er noen favoritter:











Ganske fint ikke sant?

Helg - hurra! Jeg skal spise god mat, snekre bilde og se på Grand Prix:)
Nyt fredagen du også

Bilder fra Living Homes and Gardens og Country Living

3 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Helt etter min smak :) Jeg er så enig med deg, hvitt i kombinasjon med mørke farger som brun, grå og svart er det fineste ;) Kunne nok ikke hatt det helt hvitt jeg heller, men det kommer helst av mannen og de søte små.

    Håper du får ei herlig helg, kos deg! :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei Anita....Jeg må bare fo kommentere din nydelige blogg.Du skriver bl.annet så pent om din lille famile, din mor som ble borte +masse fine innslag av interiør og god mat.
    Jeg har fulgt deg hver dag siden du startet med blogg.Du har en nydelig smak og et nydelig hjerte.Lykke til videre.
    Kveldshilsen fra Elin Andersen-Berg...husker du meg?(Mammaen til Silje....:-) )

    SvarSlett
  3. Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer begge to!! Gjør meg så glad!

    Det er klart jeg husker deg Elin:) Jeg føyk jo inn og ut av huset deres en periode og Silje har jo måtte slite med meg i snart 25 år nå, så det skulle vel bare mangle:) Jeg er så glad for å ha funnet igjen kontakten med Silje - hun er verdens søteste:)

    Håper alt er bra med dere!

    Stor klem Anita

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)