torsdag 25. februar 2010

Februarblues?

Flere enn meg som begynner å bli bittelitt lei av februar? Jeg vil nødig høres sutrete ut altså, men jeg begynner å bli ørlite lei av sidevind og snøfokk, iskalde neser og tær, skitne brøytekanter og den evinnelige snøen i luften. Jeg er rett og slett en litt slappere utgave av meg selv for tiden. Men jeg kommer tilbake i mars, det gjør jeg alltid. Sånn midt i måneden cirka. Da har jeg bursdag og det bruker å hjelpe. Det er også på denne tiden man virkelig kan kjenne at våren er på vei, og man kan bytte ut pol-ekspedisjon-jakken med en feminin liten sak og ta på seg solbriller igjen. Jeg kommer helt sikkert sterkt tilbake i mars - jeg føler det på meg:)


I mellomtiden må man gjøre det beste ut av hverdagene som kommer og går. I går innvilget jeg meg noen barnefrie kose-meg-for-meg-selv-timer på ettermidddagen. Jeg tuslet innom alle interiørbutikkene på Frogner/Majorstuen (bildet over er fra den nydelige interiørbutikken Kvist-vel verdt et besøk), shoppet litt klær, trålet lekre 'House of Oslo' opp og ned, og fant meg et lite hjørnebord på United Bakeries med en avis, en latte og rundstykker med deilig hjemmelaget jordbærsyltetøy. Ordentlig energipåfyll - jeg lover:)


Siden jeg var i så fin flyt da jeg kom hjem, synes jeg det var på sin plass å fortsette arbeidet med å sørge for størst mulig grad av kos. Så etter et lite søk på nettet over hvor det er best å reise med en liten knert på 2 i slutten av mai, ble det bestilt tur til et nydelig hotell på den vakre stranden i Alcudia. Jeg gleeder meg til å gå med sommerkjoler igjen, til lange dager på stranden, til å lese bøker, til lukten av solkrem, og til shoppingen i Palma!  Hurra!!


Vips er ikke februar så verst likevel. Og så er det jo snart mars.. :)

I kveld er det jentekveld med ost, kjeks og vin. Jeg gleder meg!

Håper du også har grunner til å glede deg til kvelden

Bilder av United Bakeries er tatt av Floyd Thomas Xavier for osloPuls Aftenposten

8 kommentarer:

  1. Så hyggelig at du sprer litt glede i min og andres hverdag. Må innrømme at jeg føler det som deg om dagen, er litt utenpå meg selv og rekker ikke gjøre alt jeg har lyst til. Dagen begynte med to timers filming (skoleoppgave) utendørs i sur vind. Etter at jeg kom hjem har jeg holdt meg under dynen med en kopp te. Har ikke planer om å flytte meg med det første heller, ihvertfall ikke før det bærer med meg til en ny filmrunde i kveld.

    Så koselig at du blogger fra steder jeg kjenner godt til, det gjør bloggen din litt ekstra spennende å følge med på.

    Håper at du får det koselig med jentene i kveld!

    SvarSlett
  2. Det hjelper med litt shopping ja:)
    Vært på en liten venninnerunde i dag selv!
    Drittelei vinter, mildt sagt!!!

    Herlige inspirasjonsbilder....

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  3. Jeg forstår deg veldig godt! Det er ikke mye energi å spore her heller... Vår mottas med takk!:) Må komme meg ut og kjøpe litt vårblomster snart!
    Høres herlig ut med ferie til varmere strøk! Vi har blitt enige om å kutte ut ferie i år... Planen er å lage til uteområdet, og da går det med både tid og penger... Men noen småturer skal vi nok få til:)
    Fine inspirasjonsbilder du viser! Jeg er i blå modus om dagen, og tolix krakken hadde vært veldig velkommen her!
    Høres ut som om du har besøkt noen flotte interiørbutikker! Synd vi bor uendelig langt fra Oslo:(
    Ha en fin ettermiddag!
    Her må det vel snart lages middag:)

    SvarSlett
  4. Høres ut som en fin torsdag. Forresten veldig hyggelig at innlegget mitt kunne være til inspirasjon for en liten Majorstuen/Frogner-runde :-) Den turkise Tolix-krakken fra Kvist skulle forresten jeg gjerne hatt :-)

    Ha en fin venninne-kveld.
    Klem

    SvarSlett
  5. ;) Synes det høyres ut som om februar også kan vere OK? Vakre inspirasjonsbilder! Og det går mot vår, DET er sikkert! Mars på måndag! :)

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  6. Så fantastisk med en tur i mai :) Og: februar er jo over i helga, mars kommer fort. Jeg for min del hadde tenkt å få et februarbarn, men det ser virkelig ut som det blir et marsbarn, blir han født på mandag er jeg 10 dager over termin, la oss håpe det skjer før ;) Veldig inspirerende bilder. Du skriver også veldig godt. fin kveld til deg:)

    SvarSlett
  7. Høres kjent ut med "fornøyd av februar"-tendenser. I går var det stråååålende sol og energien var på topp. I dag - overskyet....energien på bunn.. SÅ - her gleder vi oss til VÅR! Jeg trenger å høre fuglesang, snø som smelter og sol på nesa.

    Du har jo kost deg veldig da. Vel fortjent. Og så fantastisk deilig å tenke på tur til varmere strøk.

    Håper du har en strålende kveld med jentene:-)

    SvarSlett
  8. Kunne ikke sagt det bedre selv! Heldigvis så er våren rett rundt hjørnet og vårkåpen er bestillt og på vei i posten-jippi! Jeg er enige med deg, midten av mars-da er våren på god vei, og blomstene begynner i dukker opp etter en laaang vinter (jeg har også bursdag i midten av Mars...12. Mars rettere sagt) Den beste tiden å ha bursdag synes nå jeg!;)

    Utrolig mange flotte butikker dere har i Oslo, jeg blir misunnelig! Kunne trengt flere interiør butikker her i Stavanger:)

    Ha en fin kveld,
    Mange fine innlegg å ta igjen hos deg ser jeg.

    Klemmer, Julie

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)