tirsdag 23. februar 2010

Hytteplaner

Som jeg har nevnt tidligere, bygger vi ut hytta vår med nytt bad, nytt kjøkken og noen nye soverom. Jeg som er så vant til å være på hytta, har kjent litt på abstinesene etter skiturer og peiskos denne vinteren, men siden vi ikke forventet at hytta skulle stå ferdig før i september har jeg prøvd å fortrenge hvor godt vi har det på fjellet og heller prøvd å sette pris på vinter-by-livets mange gleder (?!).
Nå fikk vi derimot dette bildet av naboene våre, som viser at nybygget på hytta faktisk allerede står oppe! Dårlige tider for byggebransjen setter visst fart på arbeiderne, så nå blir det påskeferie på hytta likevel. Hurraaa!!!


At arbeidet med å sette opp nybygget har gått så fort, setter meg i en aldri så liten tidsklemme, for nå som hytta blir så fin må jo interiøret bli like fjongt. Det er med andre ord bare å kaste seg rundt og starte planleggingen av nytt interiør, og jeg er slett ikke vond å be. Gøy altså! 

Etter å ha lett meg gjennom det jeg kommer over at hytteinteriør-inspirasjon (og la meg få si, det er mye rart der ute) har 2 favoritt-stiler sneket seg frem. Den ene er lys (og kanskje ikke så velegnet for små barn med påskeegg-fingre), men veldig veldig fin. Jeg liker spesielt disse bildene fra boligsidene til Klikk.no. Nydelig med lyse tekstiler og fine detaljer (beklager dårlig bildekvalitet).

Neste stil passer kanskje bedre til både små og store påskeegg-fingre, og jeg tror denne er favoritten. Sofaen er beige og tekstilene lyse, men de litt mørkere møblene og den utbredte bruken av natur-materialer- og farger, balanserer helhetsinntrykket så fint. Jeg elsker at denne stilen er både klassisk, moderne og stilren, men at den samtidig bevarer den sjarmerede hyttefeelingen. Her ville jeg helt klart kunne trives:

 



Bilder fra Moon Interiør

Ellers er kjøkkenet ferdig tegnet og klar til bestilling:) Det blir enkelt og fuksjonelt, og jeg gleder meg som en 4-åring før julaften til å se det ferdig!


*Teller ned til påske* :)

Ha en flott tirsdag!

4 kommentarer:

  1. Så spennende:D Ser ut som det blir kjempe fint med den stilen i hvert fall:D Blir gøy å følge med på hvordan det blir:)

    Silje

    SvarSlett
  2. Herlig :O) utrolig gøy å se noe annet enn folks hjem som pusses opp! kjøkkenet ser ut til å bli kjempebra :) gleder meg til å se mer!

    SvarSlett
  3. Så spennende med hytteprosjekt, skjønner at du gleder deg masse:)
    Vinterutgavene av Interiømagasinet byr jo også på mange fantasiske hyttereportasjer...

    Tusen takk for kjempekoselig tilbakemelding på kjøkkenet mitt, gøy å høre at du likte det så godt:)
    Nå, har oppvaskbørsten kommet seg i norgesglasset eller?;)

    Klem Kjersti

    SvarSlett
  4. Så flott da:) alltid deilig med hytte tur. Jeg er nok mere glad i den 1 stilen.
    Du får kose deg, ikke lenge til påske.
    Kos

    xxxxx

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)