onsdag 10. februar 2010

Lengter..

.. tilbake til NYC!! Som jeg elsker denne byen! Synes helt klart alle burde fått en tur til New York på blå resept - rett og slett bare fordi man blir så veldig veldig glad av å reise dit:)


Å komme til New York føles litt som å komme hjem, selv om det er en oveveldende opplevelse å komme ut fra Penn Station etter å ha tatt toget fra Newark eller JFK flyplass. Plutselig står man midt på Manhatten. Man kjenner igjen bygningene fra alle filmene man har sett og lydene fra alle seriene man har fulgt med på. Det er nesten som om man kjenner igjen lukten, selv om man aldri har vært der før. Det er sirener, det er brede fotgjengerovergangsfelt fylt med masse mennesker, det er kumlokk med stigende damp. Du ser Chrysler bygningen og Empire State Building rage mot himmelen. Ved siden av deg ligger Madison Square Garden der blant annet Rangers og Knicks spiller sine hjemmekamper, og rett over veien ligger shoppingmekkaet Macy's. Det hele er mildt sagt overveldende. Og man blir glad. Veldig glad:) 


Enkelte opplevelser skaper mer magi enn andre. Noen av øyeblikkene jeg alltid vil huske som magiske, var å gå over Brooklyn Bridge om natten og se dagens første solstråler reflekteres i skyskraperne på den andre siden av kanalen. Eller å bli overrasket av min kjære som hadde tatt med seg yndlingskjolen min, og som prayet en "yellow cab" utenfor hotellet vårt som tok oss til ærverdige Broadhurst Theatre på Broadway, der en nydelig middag og musikalen, Les Miserable, ventet. Eller å kjøre helikopter rundt frihetsgudinnen, eller å gå på skøyter i Central Park, eller å spise cupcakes på legendariske Magnolia Bakery...
Det er i det hele tatt mye magi i New York...


.. og jeg skal tilbake! Lille w må bare vokse øøøørlite til først:)

Ha en deilig onsdag!

6 kommentarer:

  1. For en fin beskrivelse.
    Jeg har aldri vært i New York, men nå fikk jeg velig lyst til det!

    Jeg har to små som nok også må vokse litt.
    Så enn så lenge kan vi drømme - og det er jo fint det og!

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  2. Det hørtes fantastisk ut!!!
    Jeg har lenge drømt om å dra til N.Y, men min kjære deler ikke denne drømmen... Rare mannen!
    Kanskje jeg likevel skal begynne å spare til en tur! Sikkert noen andre som vil bli med:)

    SvarSlett
  3. ÅÅÅ! Fantastisk!!! Kjente reisetrangen komme der ja:D Jeg SKAL også til New York en dag;) hehe

    Silje

    SvarSlett
  4. Åh-nå lengter jeg også tilbake til NY! Jeg bodde en times tid unna da jeg var au-pair for mange mange år siden, og har siden da hatt et spesielt forhold til byen. Har vært tilbake et par ganger, og siste gangen var i fjor vår. Skulle gjerne vært der minst en gang i året. HM-må kanskje begynne å spare til en ny tur dit :-)
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  5. jag håller med dig. Jag längtar dit också jätteofta. Så mkt roligt att titta på och uppleva. Har släktingar på Long Island så vi far dit ibland... och det är alltid lika kul.

    SvarSlett
  6. jaaaaa....jeg vil også! og jeg synes også at vi to burde reise dit på jentetur, tenk så bra det hadde vært!:) shopping og champagne - enkelt og greit!

    håper dagen din er fin! stor klem

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)