torsdag 18. februar 2010

Rich mans world

Jeg kunne godt tenke meg å bli kjemperik i en fei! Ikke fordi jeg tror man blir så lykkelig av å være så fryktelig rik, men fordi jeg da kunne kjøpt minst en 3-4 hus og innredet disse i ulike stiler.
Jeg ville hatt helt hvite gulv i ett hus, hvitlaserte i et annet, og litt grå tregulv i det tredje. Et hus skulle blitt innredet i den romantiske shabby chic stilen, et i en mer rustikk industristil, og et med litt mer farger og med mer retrofeeling. Når det gjelder kjøkken liker jeg aller best den hvite landlige stilen med rustikke bord, krakker og Tolix-stoler. Men siden jeg som rik har en hel haug med hus å innrede, skulle jeg også gjerne hatt et kjøkken som dette (nå ser jeg forresten at jeg bare har behov for tre hus, ikke fire! Lenge leve min ydmyke beskjedenhet).


Jeg liker de sarte grårosa tonene, det hvitlaserte gulvet (som ligner på det vi har  i dag og som jeg ikke vil flytte fra), det lille innfelte stykket med tapet, lampene, kombinasjonene og de åpne hyllene. Jeg liiiker i det hele tatt dette kjøkkenet. Det er bare å begynne å spare! 


Ha en nydelig kveld, med eller uten en drøss av hus. Jeg tror den blir bra uansett!

Bilder via Un petit dream

5 kommentarer:

  1. Dette innlegget var som om jeg skulle skrevet det selv!! :-) Jeg er heeeelt enig! Derfor blir vel stilen en god blanding av alt - og det kan bli riktig stilig det også! Eller så blir det ett vanlig hus, ett sommerhus ved sjøen og ett vinterhus på fjellet...eller kanskje et hus i utlandet?!? Hmm...innser at den drømmen faktisk er enda dyrere! ;-)

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder!! Og den tapeten var jo bare helt fantastisk!

    SvarSlett
  3. Du får det sagt!:)
    Jeg skal også bli rik en vakker dag! Har bare ikke funnet ut hvordan enda:)
    Og da blir det garantert et vakkert, hvitt sommerhus ved sjøen!
    Med hvitmalte gulv og en blanding av romantisk og industriell stil!
    Så kan vi heller ha det mer moderne og enkelt i "hovedhuset"!
    Men der trenger vi jo ikke å bruke så mye tid, for når vi blir rike trenger vi jo ikke å jobbe!:)
    Og når det er kald og mørk vinter her, da har vi jo selvsagt et hus i varmere strøk også! Hva med Italia?? Så blir det weekendturer til Roma og Venezia:) Og om kveldene sitter vi og nipper til et glass vin - dyrket på vår egen vingård! (Må bare lære meg å drikke vin først:)).
    Og vi shopper akkurat når vi har lyst! Og kjøper det vi vil, uten å kaste et blikk på prislappen!

    Hihi, det hadde vært herlig det!:)

    Men - enn så lenge får det vel bli med drømmen:)
    Og jeg får gå å finne meg en tallerk med havregryn:)

    SvarSlett
  4. Jeg begynte på et lignende innlegg, men det ligger fortsatt i utkast-mappen min :-) Det er sp mange ulike stilarter jeg også liker, og gjerne skulle hatt - alt fra landlig hviot stil - til industrielt, til retro til moderne.... Og kjøkkenet du viser bilder av har jeg også vist på bloggen min for en stund siden. Det er SÅ fint! :-)
    Ble forresten veldig rørt av innlegget ditt under her...
    Ha en fin torsdag.
    Klem fra (en forkjølet) MiaNostalgia

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)