tirsdag 16. februar 2010

Street View

I forrige uke lanserte Google den norske versjonen av sin karttjeneste «Street View». «Street View» som er en del Google Maps, viser gatene slik de ser ut i virkeligheten, og har som mål å gjøre det lettere for folk å finne veien dit de skal.

Den nye karttjenesten har skapt mange sterke reaksjoner, og flere mener kartet er en trussel mot personvernet og et verktøy for kriminelle. Selv må jeg si jeg synes den nye tjenesten er fryktelig underholdende, og kan ikke helt skjønne hvordan denne kan være slik en enorm trussel for personvernet vårt..

.. og dette altså på tross av at denne fine ranke mannen som er ute på trilletur med en minst like fin liten sønn, plutselig dukket opp da jeg satt og kikket på kartet over området vi bor i.. :)


M er superstolt og føler seg kjendis:) At Google av hensyn til personvern har anonymisert ansiktene til alle avbildede personer, ser ikke ut til å plage han i det hele tatt. Han er fortsatt kjendis! Små barn små gleder...

:)

4 kommentarer:

  1. Hehe, så morro.
    Jeg har ikke funnet med selv enda. Selvom jeg mener å huske og ha sett denne google bilen i sommer. Bare husker ikke hvor jeg var.
    Kanskje jeg også dukker opp en vakker dag :)

    SvarSlett
  2. Stilig! Godt gjort! ;) Skikkelig kjendis! Hi-hi!

    Ha ein fin kveld, og hels han å seie at det var ikkje verst å vise fram beina i tillegg!

    Klem Elin :)

    SvarSlett
  3. Hahaha google kjendis:) her fikk de med rotet på terassen også gitt:)
    Ha en fin kveld.
    Klem fra Tonje,

    SvarSlett
  4. HAHA:D Så artig:D Dette må jeg prøve ut;)

    Silje

    SvarSlett

Tusen takk for at du tok deg tid til å legge inn en kommentar hos meg:)